torstai 24. huhtikuuta 2014
MUSTIKKA YÖK
Kuukausi sitten ostin töistä lähtiessäni läheisestä kaupasta mustikka Skyrin. En suoranaisesti ole mikään rahkan ystävä, mutta muutama eri Skyr on ihan siedettävän makuista. Ajattelin syödä evääni bussissa. Kun pääsin istumaan, avasin kannen, taittelin lusikan auki ja päätin sekoittaa rahkaa muutaman kerran. En koskaan syö rahkaa tai viiliä tai mitään muutakaan, sekoittamatta ensin. Onneksi sekotin, sillä löysin rahkan seasta pienen yllätyksen.
Voi oksetus ja ällötys. Jokin vihreä asia rahkan seassa.
Kyse ei takuulla ole mustikan lehdestä.
Kyllä siinä oli oksennus aika lähellä, kun katselin rahkan seassa olevaa vihreää asiaa. En osaa sanoa, oliko kyse jostain eloperäisestä vai palasta muovia. Mutta ainakin siitä levisi vihreää väriä pitkin rahkaa. Koska olen erittäin lahjakas palautteen antaja, halusin toki tämänkin asian tuoda valmistajalle tietoon.
Ensimmäinen tehtävä oli etsiä jostain Skyr Finlandin yhteystiedot. Ei löytynyt nettisivuilta. Sitten tajusin, että Skyr on myös facebookissa ja jos ei muuta, läväytän kuvat ja mairittelevan palautteeni kaikkien luettavaksi Skyrin fb-sivulle. Onneksi kyseiseltä sivulta löytyi kuitenkin myös sähköpostiosoite ja päädyin lähettämään palautteeni ja kuvat sinne. Sitten vain odottamaan vastausta. Meni päivä, viikko, toinen viikko, kolmas... Vastausta ei vain kuulunut. Vihdoin sähköpostilaatikkooni kolahti viesti Skyrin asiakaspalvelijalta. Tietysti viestin sävy oli pahoitteleva eikä "mitään tällaista ole koskaan ennen tullut vastaan". No kerta se on ensimmäinenkin. Luvattiin hyvitys ja pahoiteltiin sitä ja tätä, myöskin viestin viivästystä, mutta siinä vaiheessa kun viestissä oikeasti kysyttiin, sattuisiko minulla olemaan tuota kyseistä rahkaa vielä tallella, hajosin. Siis kuvitteleeko joku oikeasti minun säilyttävän pilaantunutta rahkaa kuukauden päivät kotona odottamassa, josko joku vastaisi palautteeseen!? Ei kyllä se purkki meni bussin roskikseen hyvin nopeasti. Ymmärrän, että oisivat ehkä halunneet selvittää valmistuserän ja sen, onko muissakin saman erän tuotteissa ollut vastaavia ongelmia. Mutta eiköhän kaikki kyseisen erän tuotteet ole jo myyty ja syöty, kun palautteen vastaanottaja hautoo sähköposteja kuukauden verran postilaatikossa. Ja jos rahka kerran oli pilalla jo ostopäivänä, niin missäköhän kunnossa se olisi nyt kuukauden myöhemmin. Eiköhän se olisi jo kävellyt iloisesti jääkaapista vastaan. Kyllä, mielestäni on olemassa tyhmiä kysymyksiä.
Noh, mitä tästä opimme? Emme mitään. Mutta ainakaan minulle ei hetken aikaa maistu Skyrit, ainakaan mustikan makuiset sellaiset.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti